نویسندگان
1 دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
2 دانشکده مهندسی کامپیوتر ، دانشگاه هوایی شهید ستاری، تهران، ایران
چکیده
در این مقاله، سیستم تجزیه و تحلیل اهداف مشتری خرید گروهی برخط پیشنهاد شده است به طوری که اهداف مشتری را پیشبینی میکند و اهداف مشتری خرید گروهی برخط را با استفاده از رویکردهای کمی و کیفی نشان میدهد. نتایج حاصل شده به جذب مشتریهای جدید، حفظ مشتریهای فعلی، بهبود رضایت مشتری، شناخت الگوی رفتاری مشتری و ایجاد استراتژیهای بازاریابی کمک میکند. برای تحقیق کیفی، از روش مصاحبه نردبان برای جمعآوری دادهها از 43 خریدار گروهی برخط استفاده شد. یک مدل اهداف سلسله مراتبی با استفاده از رویکرد زنجیره پایان و مدلسازی ساختاری تفسیری، بر اساس 25 هدف شناسایی شده، توسعه داده شد. یافتههای اکتشافی در مطالعه کیفی، اساس تحقیق کمی را تشکیل میدهد. داده ها از 206 فرد که تجربه خرید قبلی از وب سایتهای خرید گروهی برخط را داشتند جمعآوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی، استفاده شد و سپس برای پیشبینی عوامل تأثیرگذار در خرید مشتریها، از روش درخت تصمیم روی مجموعه دادههای واقعی مربوط به خرید گروهی برخط استفاده شده است.
کلیدواژهها